CAT. La Capsa Cultural és una guia de cultura en format web, on es recull la millor oferta cultural del Vallès: concerts, teatre, cinema, dansa, exposicions, literatura i espectacles familiars. Així va ser com la Susanna Aguilera em va descriure el seu projecte quan va venir a Cal 42 per encarregar-me la imatge gràfica.
De seguida vaig endinsar-me en les possibilitats que oferia un nom com el de La Capsa Cultural. Vaig veure clar que calia evitar la reiteració entre el nom i el símbol. Per tant, vaig pensar en crear una criatura que personifiquès la guia. Un personatge actual i, al mateix temps, atemporal, dins de la tradició d’altres com el Bibendum de Michelin, el majordom de Netol o l’hipopòtam de Dodot. Un personatge que tingués una capsa de cartró per cap i que anés voltant pels pobles del Vallès a la recerca de la millor oferta cultural, així seria.
La tipografia que vaig buscar pel logotip havia de ser contundent, lleugera, orgànica i condensada, degut a la llargada del nom. l'Anchor em donava tot això amb les seves formes estretes i arrodonides. La mateixa tipografia, els seus gruixos i corves em van servir per dibuixar el personatge de La Capsa Cultural.

ENG. La Capsa Cultural (The Culture Box) is a culture guide in web format, which lists the best cultural activities in Barcelona: concerts, theater, cinema, dance, exhibitions, literature and family shows. This i how Susanna Aguilera described to me her Project when she came to my studio Cal 42 to ask me to do its graphic image.
I went into the possibilities offered by the meaning of La Capsa Cultural. I saw clearly that it was necessary to avoid an image that said the same as the name. So, I ask myself, why not create a carácter that brings life to this guide. A current character in the tradition of other like Bibendum by Michelin Bibendum, the hippopotamus  by Dodot  or the butler by Netol. I thought in a character with a cardboard box as a head, that went around the villages of Barcelona in search of the best cultural offer.
The logotype had to be strong, light, organic and condensed because of the length of the name. The Anchor Font, with its narrow and rounded shape, gave me all we need. Then I draw the character using the thickness and curves of the Anchor Font to give shape and life to La Capsa Cultural’s symbol.

CAST. La Capsa Cultural es una guía de cultura en formato web, dónde se recoge la mejor oferta cultural de las comarcas del Vallès: conciertos, teatro, cine, danza, exposiciones, literatura y espectáculos familiares. Así fue cómo la Susanna Aguilera me describió su proyecto cuando vino a mi estudio Cal 42 encargarme la imagen gráfica.
Enseguida me adentré en las posibilidades que ofrecía un nombre como el de La Capsa Cultural. Vi claro que era necesario evitar reiteraciones entre nombre y símbolo. Por lo tanto pensé en crear una criatura que personificase la guía. Un personaje actual y, al mismo tiempo, atemporal, dentro de la tradición de otros como el Bibendum de Michelin, el mayordomo de Netol o el hipopótamo de Dodot. Un personaje con una caja de cartón por cabeza que se dedicara a buscar la mejor oferta cultural de la comarca, así sería.
La tipografía que necesitaba para el logotipo debia de ser contundente, ligera, orgánica y condensada, debido a la longitud del nombre. La tipografía Anchor me daba todo eso con sus formas estrechas y redondeadas. Fue la misma tipografía, con sus gruesos y curvas, la que me sirvió para dibujar al personaje de La Capsa Cultural.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada