Disseny del cartell del documental de l'Eulàlia Domènech
Conxita Badia No existeix. "La música feta dona"




Conxita Badia va ser una de les soprano més destacades del s. XX.
La Guerra Civil i el Franquisme van ser decisius perquè la Conxita, com tants altres artístes i intelectuals contraris al régim vigent fossin eliminats o arraconats.
El documental de l'Eulàlia Domènech és un excel·lent treball d'investigació que recupera part de l'història de la soprano i de la memòria colectiva d'aquell temps.

Quan la Marta Canals i l'Eulàlia Domènech em van proposar participar en aquest documental creant l'imatge del cartell, no ho vaig dubtar ni un moment i em vaig endinsar juntament amb elles en el món de la Conxita Badia.
El procès de creació va ser molt ràpid. Després de visionar vàries vegades el documental em va quedar clar que la pasió d'aquella dona per la música i les seves qualitats excepcionals com a soprano s'havien de reflectir en el cartell amb la subtilesa i la força de la seva veu. Les paraules del compositor Narcís Bonet "Conxita Badia era la música feta dona" van ser la clau. Jo que sóc un analfabet del llenguatge musical em vaig submergir en els grafismes de les partitúres, en aquells signes i pautes per mi abstractes i sense sentit. Llavors, desfilant la partitura d'una cançó escrita per la mateixa soprano, vaig començar a jugar retallant i enganxant les línies del pentagrama, les negres, les corxees i tots els altres signes que m'anava trobant. I com si jo fos un instrument sinlenciós, vaig interpretar aquella partitura des del punt de vista gràfic per fer  emergir el retrat de Conxita Badia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada