Portada Contrapunt. Especial Festa Major de Mollet 2010.



























































Entrevista feta pel Gerard Justo pel Diari Contrapunt.
Mollet del Vallès, 6 d'agost de 2010.

Com definiries el cartell?
Quan vaig crear aquesta imatge no vaig pensar en fer un cartell de la Festa Major de Mollet que, per cert, crec que el cartell d’aquest any millora qualitativament alguns dels cartells d’anys anteriors.
La idea de fer una portada especial per la festa major va sorgir des del Contrapunt. Ells em van oferir aquesta oportunitat i em van donar tota la llibertat creativa per fer-la. Per tant he fet allò que m’ha sortit de l’ànima, per bo o per dolent. Aprofito per agraïr a la gent del Contrapunt l'oportunitat que m'han ofert.

Com va sorgir la idea d’aquesta portada?
La idea va sorgir a la cuina de casa meva mentre pelava patates i pensava en què podria fer per la portada del contrapunt. Vaig començar a pensar en el programa de les festes d’enguany, en l'irreverència dels Mojinos Escozíos un any més, en les restriccions horaries, en el Parc de Ca l’Estrada... i de sobte tot va lligar.

Què representa la patata i per què té els braços en aquesta posició?
La patata representa la festa major del nostre poble. Malgrat que pugui semblar una imatge crua, tots gaudim d’ella, la cuinem al nostre gust, dintre de les possibilitats que ofereix, és clar, i ens nudrim, més o menys. d’ella depenent de l’estòmac de cadascú. Això sí, crec que molts esperem que algun dia no sigui només patata, sinó que el tubercle sigui el guarniment d’un pollastre, d’una orada, o que configuri amb uns quants ous una suculenta i econòmica truita de patates, perquè tot és possible.
La posició dels braços ve donada per una qüestió de composició i estética, tot i que també és un gest per cridar-nos a gaudir de la festa.

Per què hi ha un endoll darrere?
La fotografia la vaig disparar a la cuina de casa. L’endoll era allà i em va semblar interessant deixar-lo sortir a la foto. Vaig pensar que aportaria un punt de cotidianitat i realisme a l’escena. També pot servir per tenir una idea de la mida de la patata, era de les grosses. I per part meva no té cap altra interpretació.

On consideres que es transmet l’esperit de festa major?
En l’expressió dels ulls de la patata, sens dubte.

Com ha sigut la teva trajectòria com a dissenyador?
Vaig estudiar disseny gràfic a la Llotja de Barcelona, compaginant aquests estudis amb una feina de fotograbador a Mollet. Els diners d’aquesta feina i l’ajuda dels meus pares em van permetre acabar els estudis de disseny. Després vaig tenir molta sort i només sortir de l’escola vaig poder començar a treballar en dos dels millors estudis de disseny de Barcelona, Ruiz+Company i Morillas. Més tard la publicitat em va temptar, em van oferir treballar com a director d’art junior a l’agència de publicitat que llavors es deia Tandem Guasch i Campany i avui dia només DDB Barcelona. Dos anys després vaig decidir marxar a Londres i provar sort allà en el món de la publicitat, cosa realment difícil. Allà vaig treballar a un PUB servint pintes de cervesa, més tard en un estudi de disseny on vam crear la nova imatge d’Iberdrola i també en una agència de publicitat anomenada Captive. A la tornada a Barcelona la gent de Tandem em va cridar per formar part de l’equip creatiu de la campanya electoral a la Generalitat del Pasqual Maragall i seguidament la del Zapatero, d’on va sortir el conegut ZP. Acabades les campanyes electorals vaig començar a treballar a l’agència de publicitat Dayax i des de fa quatre anys treballo a l’agència Alicia, a on hi viu i treballa gent meravellosa. Finalment, aquest any he començat una nova etapa impartint classes de direcció d’art en publicitat a l’Institut Europeu de Disseny a Barcelona.

Quins altres projectes has fet per Mollet?
Sempre m’ha fet il·lusió fer coses al meu poble. Per exemple els cartells del Correllengua de Mollet, els seus organitzadors, fa anys, em van demanar un disseny pel seu cartell i des de llavors no només he fet els cartells si no que he ajudat en el que he pogut en l’organització. D’altra banda, fa dos anys la Maria-Nadal Sau Gerent de l’EMFO, em va convocar a concurs tancat per crear la nova imatge corporativa de Fira Mollet i la campanya publicitària de la Fira de llavors, concurs que vaig guanyar. També l’Associació Mollet amb Cuba va confiar en mi des dels seus inicis per fer els cartells del seu sopar solidari, o la creació de l’imatge del Restaurant La Molleta a on vaig comptar amb l’ajuda inestimable del meu pare per fer els dos rétols lluminosos amb forma d’M.

De quin dels teus treballs estàs més orgullós?
De tots, és clar. Però si hagués de destacar algun d'aquest any, serien dos cartells: el cartell pel curtmetratge de la Neus Ballús “Immersió” i el cartell pel Sopar Solidari de Mollet amb Cuba. Aquests dos cartells van ser seleccionats per formar part del llibre d’Index Book “Poster / Made in Spain” on es recullen més de dos-cents cartells fests a l’estat espanyol durant els últims anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada